İş yeri kiralanırken genellikle uzun vade düşünülür. Yani bir ofis, iş yeri bakıldığı zaman orada uzun süre bulunabilme durumu amaçlanır. Hal böyle olunca da seçim zorlaşır. İş yeri kiralanırken doğru tercih yapmak, doğru yere ulaşmak için dikkat edilmesi gereken bazı noktalar vardır. Bu şekilde en doğru kararlar verilmiş olur.
İş Yeri Kiralarken Dikkat Edilecekler
- İşe uygun lokasyon seçmelisiniz.
Çalışma alanı ne ise uygun bir muhit seçmek önemlidir. Bu durum işin daimi olması veya devamlılığı artırması için önemlidir. Genellikle aynı sektörde olan firmaların bulunduğu bir konum seçilir. Bu durum bazı sektör için avantaj oluyorken bazı sektörler için dezavantaj olabilmektedir. Bu konuda iyi araştırma yapılması gerekir. Direk dükkan temiz, uygun ve iyi olduğu için hemen kiralanmamalıdır. Lokasyon iyice araştırılarak seçilmeli, bu durumdan sonra da ulaşım noktaları kontrol edilmelidir. Çevrede ulaşım noktaları fazla olursa eğer işe ulaşım da rahat olur.
- Kira sözleşmesine dikkat etmelisiniz.
Kira sözleşmesinde birçok detay yazmaktadır. Mesela kira bedeli, kiranın başlatıldığı tarih, kiralanacak yerde bulunan demirbaşlarla birlikte kullanıcıya teslim edilip edilmediği gibi birçok madde bulunmaktadır. İş yeri kiralarken kira sözleşmesi imzalamadan önce kira artış oranı, kiralama süreci gibi kiracının sorumluluklarını belirtmekte olan maddelere de dikkat etmek gerekir. İş yerini yeni bir kişi satın alırsa eğer kullanma ihtiyacı doğarsa bu aşamada kira sözleşmesi feshedilebilir.
İşte bu gibi durumlarla karşılaşmamak adına kira sözleşmesi şerh düşülebilir. Bu sayede iş yeri kiracısı sözleşmede belirtilmiş olan süreye kadar gayrimenkulü tahliye etmek durumunda kalmamış olur. İş yeri kira sözleşmesini noter huzurunda imzalamak, sonra açığa çıkabilecek uyuşmazlıkların çözümünde büyük kolaylık demektir.
- Kiralanacak yerdeki masrafları öğrenmelisiniz.
Kiralama öncesi tadilatların ne olduğu ve masrafları kimin karşılaması gerektiği önceden ev sahibi ile görüşülmelidir. İş yerine ait aidat ve ortak kullanımlı ise diğer giderlerin ne olduğu da mutlaka öğrenilmelidir. İş yeri kiralarının bankaya yatırılma gibi zorunluluğu bulunmaktadır. Kiranın yatırılması gereken tarihin, banka hesap bilgilerinin de sözleşmede olması gerekir. Bu şekilde bir sözleşme yapılır ise herhangi bir sorunla da karşılaşılmamış olur.
- Çevresel şartları değerlendirmelisiniz.
İş yerinin bulunduğu çevresel imkanlar kiralama kararında en belirleyici etmenlerdendir. Faaliyet göstermekte olan iş sahasına göre ihtiyaç duyulabilecek depolama alanı, otopark, güvenlik gibi daha birçok imkanların varlığı göz önünde bulundurulmalıdır. İş yeri içinde toplantı odası, mutfak gibi ortak kullanım alanlarının yerleri aynı zamanda yeterli olup olmaması da göz önünde bulundurulmalıdır. Bu şekilde daha doğru kararlar verilebilir.
PAYLAŞ:
Yorumlar (0)
İlk yorumu sen yapmak ister misin?