Kat Mülkiyeti Kanunu gereğince senede en az 1 kez yapılması şart olan apartman kurulu toplantısında alınmakta olan kararların kaydedildiği yere “apartman karar defteri” adı verilmektedir.
Kat mülkiyeti kanunu gereğince herhangi bir defter kullanılamamaktadır. Bu defterin noter onaylı olması şarttır.
Apartman Karar Defteri Nasıl Hazırlanır?
Apartman defterinin nasıl hazırlanması gerektiği ile alakalı bilgiler ilgili kanun hükümlerinde yer almaktadır. Buna göre;
- Defterin her sayfasında numara olmalıdır. Yani numaralandırma yapılmalıdır.
- Her sayfasının noter tarafından ayrı ayrı mühürlenmesi gerekir. Eğer bu şartlar yerine getirilmez ise defter hukukta geçerli bir delil olarak kullanılamaz. İlgili bilgilere ulaşmak için talep ederseniz Kat Mülkiyeti Kanunu’nun 32.maddesi inceleyebilirsiniz.
- Defter içinde kat malikleri kurulu kararlarının tümünün geçmesi gerekir. Apartman toplantısına katılmış olan apartman sakinleri tarafından sunulan bir karara apartman kat malikleri kurulu red verirse bu aşamada karara dair detaylar deftere kaydedilmelidir.
Apartman toplantılarında alınan kararların mutlaka apartman karar defterine geçirilmesi gerekir. Bu görev ve sorumluluk apartman yöneticisine aittir. Her sene sonunda mutlaka bu defterin yönetici tarafımdan kapatılması esastır. Apartman yöneticisi bu sorumluluğu yerine getirmezse eğer bu durumda yasa gereği cezalandırılabilmektedir.
PAYLAŞ:
Yorumlar (0)
İlk yorumu sen yapmak ister misin?