2644 numaralı Tapu Kanunu’nun 35. maddesi gereğince yabancı uyruklu kişilerin, yasal sınırlamalara uyması şartı ile ülkemizden ev satın alma gibi durumları söz konusu olabilmektedir. Ancak yabancı uyruklu kişilerin Türkiye’de ev alabilmeleri için Türkiye’de oturma izinlerinin olması gerekir.

Yabancıların Türkiye’den Ev Satın Alma Konusunda Bilmesi Gerekenler
Ülkemizden ev satın almak, ülkemizde ev sahibi olmak isteyen yabancı uyruklu kişilerin satış işlemi öncesinde bazı bilgilere sahip olması gerekir. Bu bilgiler makalemizde yazmaktadır.
- Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü (Yabancı İşler Dairesi Başkanlığı) aynı zamanda Tapu Müdürlükleri veya T.C. Büyükelçilikleri/Konsolosluklarına başvuru yapılmalı hangi ülke vatandaşlarının ülkemizde gayrimenkul satın alabileceğini öğrenmelidir.
- Satın alınacak gayrimenkulün askeri güvenlik bölgesi sınırlarında olmadığından emin olması gerekir. Tapu Müdürlüğü tarafından yetkili komutanlığa sorularak bu sorunun yanıtı alınabilir. Gayrimenkulün güvenlik bölgesi sınırlarında olması halinde yabancılara ev satışı yapılamamaktadır.
Ülkemizde yabancıların taşınmaz alımına getirilen sınırlamalara dair bilgilere ulaştıktan sonra satış işlemi yapılabilmektedir.
Yabancıların Türkiye’den Ev Alırken Yapması Gereken İşlemler
Tapu devir işlemi için önce randevu alınması gerekir. Bu randevu Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Tapu Randevu Sistemi üzerinden online olarak yapılabilmektedir. Yabancı uyruklu kişilere gayrimenkul satışı yapmak için şu belgeler gerekmektedir.
- Gayrimenkulün tapusu,
- Kimlik belgesi ya da pasaport (gerekirse bu belgelerin tercümesi istenebilir),
- Emlak rayiç belgesi (belediyeden alınan),
- DASK (Zorunlu Deprem Sigortası) poliçesi,
- Gayrimenkul değerleme raporu,
- Gayrimenkul ekspertiz raporu.
Gayrimenkul değerleme raporunun düzenlendiği tarihten itibaren geçerliliği 3 ay kadardır. Gayrimenkul satın alınacak dönemdeki değerini belirtmekte olan ekspertiz raporu mutlaka Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’nün online TAKBİS sistemine kaydedilmelidir.
İşlemler vekaletname ile yapılacaksa eğer yurt dışında düzenlenen vekaletnamenin aslı ile onaylı örneği şarttır. Taraflardan biri Türkçe bilmiyorsa bu aşamada yeminki tercümanla işlem yapılması şarttır.
Yabancı Uyruklu Kişiler Türkiye’den Ev Alırken Nelere Dikkat Etmeli?
- Satın almak istenen gayrimenkulün ipotek veya haciz gibi satış işlemine engel bir durumunun olup olmadığı mutlaka bilinmelidir. Bu bilgiye Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü tarafından ulaşılabilir.
- Güvenilir olduğundan emin olunan aracı ile anlaşma yapmak gerekir. Bu durumda mutlaka güvenilir bir firma bulmak şarttır.
- Gayrimenkul satışıyla alakalı ilgili taraflar arasında anlaşmazlık çıkarsa eğer Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde dava açılabilir.
- Noter huzurunda satış vaadi sözleşmesi yapılmış olması satış açısından tek başına yeterli değildir. Tapu müdürlüklerinde resmi işlemlerin yapılması gerekir.
- Ev satın alma işlemleri sırasında ödenen tapu harcı alıcıyla birlikte gayrimenkul sahibi tarafından ödenmektedir.
PAYLAŞ:




Yorumlar (0)
İlk yorumu sen yapmak ister misin?